Toppmeny

Digital marknadsförings- och kommunikationsplattform för FRG

Civilförsvarsförbundet har genom sin FRG organisation tagit fram följande informationsbrev angående sociala medel.

FRGlogotyp

Bild: FRG

Intresset för FRG och frivilligas insatser är särskilt stort både hos FRG-are och hos allmänheten efter skogsbranden. Det är därför ett lämpligt läge att ta vara på kommunikationsmöjligheterna, intressera fler för FRG, och visa upp det starka koncept som FRG är. Tanken med @FRGsverige, den digitala kommunikations- och marknadsföringsplattformen för FRG, är att använda det kraftigt växande verktyget sociala medier för att marknadsföra FRG och visa upp allt det goda arbete som FRG uträttar över hela Sverige. Plattformen möjliggör:

  • Att arbeta gemensamt genom samma nomenklatur (hashtag, konton, etc) och hitta andra FRG genom sociala medier för erfarenhetsutbyte
  • Att samla FRG-medlemmar och intresserade på gemensamma kanaler
  • Att synliggöra FRGs värdefulla verksamhet mot berörda samarbetspartners och allmänheten, med särskild rekryteringspotential gentemot nya intresserade”

 

Läs mer: Hur FRG inom Civilförsvarsförbundet arbeta med de nya medierna

,

No comments yet.

Kommentera

Design by: LP System

Translate »